Femman

JAG SKA BLI MAMMA IGEN!!! = SÅ LYCKLIG Här kan du följa min graviditet och mina tankar. Barn nr 5 är på väg!

Friday, December 08, 2006

SISTA! barnmorksebesöket....

Har varit på mitt sista BM-besök (hoppas jag!)

Var då +4 dar, och hade ett SF-mått på 43! cm (högt över alla kurvor) + 9 kg har jag ökat i vikt totalt, 1 kg sista veckan. Blodtryck 120/75, fosterljud 142, huvudet ner men fortfarande rörligt. BM sa - hej då och - lycka till och jag har INGEN MER tid där.

Har tid på måndag morgon, den 11/12 (vårt barns födelsedag???) kl 8:00 på förlossningen. Då är jag "lovad" igångsättning om jag INTE fått, p g av stort barn. För en vecka sen vägde barnet 4170 g (felmarginal 10%) på viktuppskattnings ultraljudet.

Vill inte vänta längre, men måndag känns ändå OK.
Då hinner jag med Lussefirande på Adams dagis, Sofies körs klingande julkort och julspelet på söndag:) där båda barnen är med.

I dag när jag skriver detta är det fredag em och jag är 6 dagar över tiden. HAR EN ENORM MAGE och ska precis åka till Adams dagis på Lucia firande.

*kram*

0 Comments:

Post a Comment

<< Home