Femman

JAG SKA BLI MAMMA IGEN!!! = SÅ LYCKLIG Här kan du följa min graviditet och mina tankar. Barn nr 5 är på väg!

Wednesday, November 01, 2006

MVC besök...En JÄTTE???

HJÄLP! mitt Symfus-Fundus mått har ökat till 38!!!! ett jätteskutt på kurvan. Måttet är lika stor som en i v 41 (alltså 1 vecka ÖVER TIDEN) som ligger på översta kurvan. UNDRAR vad det är för JÄTTE därinne egentligen!!! Hade ökat 3 kg på 3 veckor med och innan har jag ökat 3 kg på HELA graviditeten. Blir lite nojig nu... Sen ligger barnet med huvet upp och rumpan ner inte nersjunken alls...... *pust* Ska på vändningsförsök om en vecka och VIKTUPPSKATTNINGS UL på måndag 8:30.
I v 30 låg jag mitt på normakurvan..... och när detta mättes i måndags var jag v 35+2. Annars var det bra Hjärtljud 143 och BF 120/80.

Om vändningen INTE lyckas vill jag INTE föda i säte. Det har jag bestämt, så i så fall får det bli kjejsarsnitt.

1 Comments:

Post a Comment

<< Home