Femman

JAG SKA BLI MAMMA IGEN!!! = SÅ LYCKLIG Här kan du följa min graviditet och mina tankar. Barn nr 5 är på väg!

Thursday, November 30, 2006

Hemma från förlossningen:(


Nu är jag hemma från förlossningen. Vi kom dit 8:30 och fick göra CTG i en halvtimme. Vi kan den maskinen utantill vid det här laget:). Sen gjorde doktorn Ultraljud för att se hur mycket "bebis" vägde. Barnet som igår enligt BM var "ruckbart" var idag klart RÖRLIGT eftersom huvudet låg vid sidan om bäcken ingången ALLTSÅ inte ens nere i bäckenet...BLÄ inte på G än alltså.

Han fick mäta länge eftersom barnet åkte runt väldigt därinne, busig liten rackare:), barnet väger nu ca 4,1 kg. Felmaginalen är 10% så mellan 3,7 och 4,5 då. Jag fick en ny tid den 11/12 kl 8:00 Har jag inte fått då så sätts jag igång den dagen eller om det är "fullt" dagen efter. Jag sätts igång på grund av stort barn och att jag har mycket ont av foglossning och så. ALLTID NÅGOT!!!!!!!! Nu har jag i alla fall ett datum att "stå ut till". Kan inte fatta att det är SÅ JOBBIGT: Kan inte andas genom näsan längre och barnet är så stort och trycker undan lungorna liksom.

Men jag ville ju bli igångsatt idag!!! Hade väskan med och allt och mannen hade videokameran med. MEN MEN 11/12 tid kl 8:00.

3 Comments:

  • At 11:39 PM, Blogger Jesli´s dagar said…

    Åh, vännen!
    Jag lider med dig, inte skoj alls med så jobbig foglossning.
    Men...... i slutändan å är varenda plågsam dag så värd, men ja som sagt med en så stor bebis redan, så kunde ju den lilla busisen faktiskt komma ut nu till sin mamma och pappa som längtar så mycket efter att få möta sin lilla.
    Skönt att du ändå fått ett slut datum, kanske känns det i alla fall lite lättare då.
    Så fint du gjort i ordning skötplatsen åt er lilla.

    Kram Jeanette

     
  • At 10:05 AM, Blogger Mindi said…

    Åhhhh så trist.... jag förstår att du vill ha bebis NU!!!!

    Tack för din åsikt i min blogg i går. :)

    Kram kram

     
  • At 5:40 PM, Anonymous Anonymous said…

    lasa hela bloggen, ganska bra

     

Post a Comment

<< Home