Femman

JAG SKA BLI MAMMA IGEN!!! = SÅ LYCKLIG Här kan du följa min graviditet och mina tankar. Barn nr 5 är på väg!

Thursday, November 16, 2006

Förlossningen T o R

Ja så skulle jag in igen med en bebis med huvudet upp. Sovit illa och suttit uppe med värkar eller vad det var mellan 4 och 5:30 och somnade sen i soffan. När vi kom in togs vi emot av barnmorska,,,DEN UNDERBARA som förlöste mig för 10 år sen när jag fick Sofie!!! Jag har inte sett henne sen dess! Sen kom doktorn in direkt för att göra UL. Han sa att vi kan diskutera förlossningssätt, när vi sett att barnet låg i säte. På med UL maskinen OCH BARNET LÅG RÄTT:) *snopet* Jag har ju ältat detta sen igår fm med sätesläge igen och att KRÄVA snitt och så blir det inget. Grät en skvätt när doktorn gick ut och blötte ner mannens skjorta lite (tur det finns vattenfast mascará som jag bölar jämt nu). Varför grät jag då?!?! HM jag vet inte:) Får ju föda vanligt som jag vill och "lillen" ligger ju RÄTT!!! Är väl oron att gå över 2-3 veckor igen som spökar. MEN doktorn såg att jag lipat och lovade att om 2 veckor (30/11) när vi kommer in så ska vi diskutera igångsättning om jag fortfarnade tycker det är lika jobbigt. Tog en magbild idag v 37+5:














PS: Jag ville att doktorn (ung spoling max 30 år) skulle viktuppskatta "bebis" ändå MEN det ville han INTE. En kvinlig läkare hade BERGIS tagit de 3 minuterna extra och gjort det för att göra mig glad. Tror ni inte? Ds

0 Comments:

Post a Comment

<< Home