Femman

JAG SKA BLI MAMMA IGEN!!! = SÅ LYCKLIG Här kan du följa min graviditet och mina tankar. Barn nr 5 är på väg!

Friday, October 13, 2006

Barnmorskebesök och UVI

BM besök idag. Jag är i v 32+5 , Hade 105/50 i Blodtryck, vikt + 3 kg totalt (inget sen sist), SF mått 32 ett skutt uppåt på kurvan. Stort barn kanske??? Barnet ligger i säte men är ruckbart och kan tydligen vända sig ännu. Annars görs vändningsförsök i v 36. Hjärtljuden var 152. Ska till baka om 3 veckor i v 35+4. Om barnet ligger i säte då så skickas jag på vändningsförsök veckan efter. Om mitt barn inte vänder tillbaka från säte VILL JAG INTE FÖDA I SÄTE utan kommer be om snitt. Det som är bra med det är ju att jag inte behöver gå över 2 veckor vilket jag säkert gör annars "som jag brukar".

Min magen har verkligen växt!! Folk frågar OFTA nu när jag ska ha och de tror verkligen att det är SNART.

~*~

På eftermiddagen ringde min BM som jag var på besök hos i morse. Urinodlingen som jag lämnade i torsdags (doktorn tyckte det p g av alla Sammandragningar) visade URINVÄGSINFEKTION. Usch!!! Har tydligen haft det ett tag med. Ska äta penicilin morgon och kväll i 7 dagar och sen göra ny odling. Orolig är jag ju innan att nått ska va fel med barnet och nu går jag och tänker på det där artiklarna i Aftonbladet om att UVI ökar risken för CP skador :( Jobbigt. Som att jag inte har nog problem med foglossningsvärken och alla onda sammandragningar. Men får äta pencilin och se glad ut.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home