Femman

JAG SKA BLI MAMMA IGEN!!! = SÅ LYCKLIG Här kan du följa min graviditet och mina tankar. Barn nr 5 är på väg!

Thursday, October 05, 2006

31 + 5 Förlossningen igår....

På förlossningen gick det bra!!! Inget på gång redan *skönt* Livmodertappen var 5 cm alltså inte alls på väg att utplånas. Så INGET på gång BARA förvärkar. CTG hoppade hon över. Hon = Mona-Lisa Polland gynläkare:)

De gjorde både UL och VUL så vi fick en bra koll av "bebis med". Gott om fostervatten runt omkring. Han låg i säte!!! Det är ju 8 veckor kvar MEN såg väldigt trångt ut redan. Hur länge kan barnen vända sig??? Nån här som fött i säte? Skulle ni välja snitt om era barn låg i säte??? Nu vänder bebis säkert på sig men klart jag funderar på om HAN INTE gör det!! Hur gör jag då?

Skönt i alla fall att det inte var på gång MEN jag har fortfarande så fruktansvärt ont. I morse gick jag till bilen och sen från dagis till bilen Kunde knappt gå och det var det FÖRSTA jag gick i dag. Vet inte HUR jag ska stå ut. Men det måste jag ju.
Är så trött på att ha ont jämt och att INGET orka göra. Känner mig heldeppig:( stökigt överallt och jag orkar liksom inte plocka verje gång jag böjer mig får jag ju sammnadragningar. I alla fall har jag tid hos BM om en vecka för att mäta att barnet växer och få svar på mina prover.

1 Comments:

  • At 2:18 PM, Blogger Siv said…

    Du frågar och jag vill svara! Jag är ju flerföderska med en rad positiva erfarenheter från förlossningen. Men trots all erfarenhet så skulle jag inte föda i säte. Det är den enda sak jag bävar för, det enda jag kommer att vägra göra...ligger bebben min i säte så får de snitta mig. Jag kommer bara inte att våga föda i säte...och jag hoppas du får fler svar för det här var ju ingen uppmuntran *ler* Men jag tror/hoppas nog din lille hinner vända sig. Tycker synd om dig som har så ont..och du är inte ensam. Här går det neråt...blir sämre för varje dag. Humöret blir därefter. Grinig och elak är jag.

     

Post a Comment

<< Home